Lediga jobb som Administrativ assistent i Mark

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Mark. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mark som finns hos arbetsgivaren.

Administratör Äldreomsorg

Ansök    Mar 26    Marks kommun    Administratör
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en ny administrativa kollegor till vårt fantastiska team inom äldreomsorgen. Din arbetsplats är verksamhetsnära förlagd på en eller flera enheter i kommunen.

Som administratör inom äldreomsorgen kommer du att:

- Dagligen arbeta som chefsstöd, stöd till medarbetare samt andra professioner och enheter.

- Vara delaktig i bemanningsplaneringen och aktivt arbeta med korttidsbemanning, schemaläggning samt arbeta personalredogörande.

-Hantera fakturor samt ansvara för andra administrativa uppgifter inom ditt område.

- Arbeta i LifeCare planering.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör har du en administrativ utbildning eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som kan bedömas som likvärdig. Det är meriterande att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor.

För rollen som administratör krävs det att: 

• Du har grundläggande kunskaper inom Officepaketet och schemaläggning. 
• Du har kunskap inom personalsystem såsom TimeCare multi acess och TimeCare planering,
• Meriterande om du har kunskap inom Visma personalsystem, Winlas och/-eller fakturasystemet Proceedo.
• Du kan strukturera, planera och prioritera arbetsuppgifter samt fatta egna beslut när det krävs.
• Du kan arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.

Du är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa en god arbetsmiljö. Detta genom att du är flexibel, kostnad och kvalitetsmedveten samt aktivt utbyter kunskap och idéer för att utveckla verksamheten.

Arbetstid är förlagt till dagtid

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till Äldreomsorgen, föräldravikariat

Ansök    Feb 7    Marks kommun    Administratör
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.

Vi söker en ny administrativ kollega på föräldravikariat till vårt fantastiska team inom äldreomsorgen. Din arbetsplats är verksamhetsnära förlagd på en eller flera enheter i kommunen.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom äldreomsorgen kommer du att:

• Dagligen arbeta som chefsstöd, stöd till medarbetare samt andra professioner och enheter.
• Vara delaktig i bemanningsplaneringen och aktivt arbeta med korttidsbemanning, schemaläggning samt arbeta personalredogörande.
• Hantera fakturor samt ansvara för andra administrativa uppgifter inom ditt område.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör har du en administrativ utbildning eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är mycket meriterande att du har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor.

För rollen som administratör krävs det att:

• Du har grundläggande kunskaper inom Officepaketet och schemaläggning. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i liknande personalsystem såsom Time care multi acess, Visma personalsystem, Winlas och fakturasystemet Proceedo.
• Du kan strukturera, planera och prioritera arbetsuppgifter samt fatta egna beslut när det krävs. 
• Du kan arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.
• Du är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa en god arbetsmiljö. Detta genom att du är flexibel, kostnad och kvalitetsmedveten samt aktivt utbyter kunskap och idéer för att utveckla verksamheten.

Arbetstid är förlagt till dagtid

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

 

Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administrativ handläggare

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.



ARBETSUPPGIFTER
Familjeenheten söker vi dig som vill arbeta på en arbetsplats där sammanhållningen är god, där vi tar vara på varandras olikheter och ser dem som resurser. Vår ledning är lyhörd och intresserade av oss och fångar gärna upp tankar och idéer som gruppen lämnar. Det gör att vi känner oss delaktiga i uppdraget. Mark är en medelstor kommun och det innebär korta beslutsvägar samtidigt som samverkan internt och externt fungerar bra i syfte att klienterna inte ska hamna mellan stolarna. Familjeenheten består av både myndighetsutövning och verkställighet.

Som administrativ handläggare kommer du främst att arbeta med mottagsgruppen som består av 4 socialsekreterare där du ska utgöra ett stöd för dem i deras dagliga arbetsuppgifter. Det finns en 1e socialsekreterare som stöd och gruppen arbetar nära utredande socialsekreterare i ärendet. Extern handledning finns för grupperna.

Dina arbetsuppgifter består av:
- Planera möten/besök
- Medverka i klientmöten med syfte att dokumentera
- Löpande dokumentation i ärenden
- Kontakter med andra myndigheter/samverkansaktörer


KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som har högskoleutbildning på kandidatnivå inom socialt arbete eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Det är viktigt att du har ett varmt intresse för arbete med människor, positiv grundsyn och god samarbetsförmåga. Då dina veckor kommer att variera i innehåll behöver du kunna anpassa dig till förändrade omständigheter, vara flexibel och nyfiken på arbetsuppgifter. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i skrift.

På arbetsplatsen har vi nolltolerans mot hot och våld där ledningsgruppen bedriver ett aktivt arbete tillsammans med oss medarbetare.






ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till Äldreomsorgen

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi inom äldreomsorgen en ny administrativ kollega till vårt fantastiska team!
Din arbetsplats är förlagd verksamhetsnära på en eller flera enheter i kommunen.

Som administratör inom äldreomsorgen kommer du att:

• Dagligen arbeta nära chefer, medarbetare samt andra enheter, vilket kräver att du både kan arbeta självständigt
och i nära samverkan med andra.

• Vara delaktig i bemanningsplaneringen samt att arbeta personalredogörande.

• Hantera fakturor samt ansvara för andra administrativa uppgifter inom ditt område.

Arbetstid är förlagt under dagtjänstgöring.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som administratör har du en administrativ utbildning eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som kan bedömas som likvärdig.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom offentlig sektor.

För rollen som administratör krävs det att:

• Du kan strukturera upp arbetet, har en god förmåga att arbeta självständigt samt kan fatta egna beslut och planera och prioritera om arbetet när det krävs.

• Du är lösningsfokuserad, har lätt för att samarbeta samt har förmåga att skapa en god arbetsmiljö.
Detta genom att du är kvalitetsmedveten och aktivt utbyter kunskap och idéer för att utveckla verksamheten.

• Du har grundläggande kunskaper inom Officepaketet.
Det är även meriterande om du tidigare har arbetat i liknande personalsystem som Visma, Winlas eller Time Care.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör 7H Elpartner

Nu söker 7h Elpartner en administratör! 7H Elpartner är en komplett elinstallatör med verksamhetens utgångspunkt i Kinna i Marks kommun. Arbetsområdet sträcker sig i området Borås, Göteborg, Kungsbacka med omnejd. 7H Elpartner startades 2018 med mål att bli ett etablerat elinstallatörsföretag inom flera områden. Idag är vi ca 18 anställda Vi är ett ungt företag som vill framåt. Vi söker därför en positiv person som gillar varierande arbetsuppgifter. Du be... Visa mer
Nu söker 7h Elpartner en administratör!
7H Elpartner är en komplett elinstallatör med verksamhetens utgångspunkt i Kinna i Marks kommun. Arbetsområdet sträcker sig i området Borås, Göteborg, Kungsbacka med omnejd.
7H Elpartner startades 2018 med mål att bli ett etablerat elinstallatörsföretag inom flera områden. Idag är vi ca 18 anställda
Vi är ett ungt företag som vill framåt.
Vi söker därför en positiv person som gillar varierande arbetsuppgifter. Du behöver vara strukturerad och självgående. Rollen innefattar många olika arbetsuppgifter som tex hantering av tidrapporter och leverantörsfakturor, bokning av utbildningar, bokning av service till bilar mm.
Vi är väldigt engagerade och måna om våra medarbetare. Vi hoppas att du vill göra denna fantastiska resa tillsammans med oss. Visa mindre

Administratör

Ansök    Nov 11    Marks kommun    Administrativ assistent
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Som administratör arbetar du med diarieföring, dokumenthantering, arkivvård och andra förekommande administrativa uppgifter i nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare och förvaltningschef. Du kan ibland agera sekreterare i samband med nämndens möten och i övrigt utgöra backup för nämndsekreteraren. Det krävs att du är flexibel och vill lära nytt.

Tjänsten är placerad inom teknik- och serviceförvaltningen med förvaltningschef som närmaste ledare.




KVALIFIKATIONER
Det är ett krav att du har gymnasieexamen och meriterande om du har eftergymnasial utbildning med administrativ inriktning. Du har minst två års erfarenhet av diarieföring, dokumenthantering, arkivvård och andra administrativa uppgifter inom offentlig förvaltning.

Som person är du stabil, serviceorienterad, strukturerad och noggrann. Du är ansvarstagande, van att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Du är lösningsorienterad och tycker det är viktigt att hålla dig à jour inom ditt område. Du har goda datakunskaper och har erfarenhet av arbete i public 360°. Du uttrycker dig väl på svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av kommunal verksamhet.

Du har vidare en hög social kompetens och har lätt att samarbeta med andra. Du är noggrann med att leverera en god kvalitet samt att slutföra de uppgifter du har tagit dig an inom givna tidsramar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Visa mindre

Administrativ personal sökes

Bärkraft Assistans AB är ett företag som arbetar med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS. Vi är ett lokalt förankrat assistansbolag som söker administrativ personal till vår verksamhet. Vi söker dig som är en positiv problemlösare, självgående, strukturerad och som är intresserad av administrativt arbete. Du ska ha lätt för att prata med människor då du kommer ... Visa mer
Bärkraft Assistans AB är ett företag som arbetar med personlig assistans för barn, ungdomar och vuxna som har funktionsnedsättningar som ger rätt till personlig assistans enligt LSS.

Vi är ett lokalt förankrat assistansbolag som söker administrativ personal till vår verksamhet.

Vi söker dig som är en positiv problemlösare, självgående, strukturerad och som är intresserad av administrativt arbete.
Du ska ha lätt för att prata med människor då du kommer att ha kund- och personalkontakt.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta olika typer av administration. Du kommer att vara kundansvarig och ha hand om växel samt jourtelefon.
I din roll som kundansvarig ingår uppgifter såsom schemaläggning, kontakt med kund och dess assistenter samt att dokumentera.
Vi har kunder runt om i Sverige från Stockholm ner till Varberg så det är viktigt att du har möjlighet att kunna besöka dessa vid behov.

Då vi är ett litet bolag arbetar kontorspersonalen tätt tillsammans. Du blir en viktig kugge i att stötta våra kunder med svåra funktionsnedsättningar att leva ett bra liv.

Anställningen är en heltid med start omgående. Intervjuer sker löpande.
Arbetstiderna är normalt mån-tors 8-17, fre 8-14. Du måste även vara beredd på att besöka kunder och delta i möten och utbildningar utanför kontorstid. Visa mindre

Vikarierande administratör

Ansök    Mar 27    Marks kommun    Administrativ assistent
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en vikarierande administratör till Samhällsbyggnadsförvaltningen. I rollen som administratör har du ett omväxlande arbete med fokus på att ge stöd och service till förvaltningens medarbetare och chefer. Ditt ansvarsområde är brett och i dina arbetsuppgifter ingår bland annat ekonomiadministration, beställningar, framtagande och inrapportering av diverse statistikuppgifter samt administration av IT-utrustning. Du kommer även administrera hemsida och intranät samt delta i ett införandeprojekt för en ny hemsida. Det kommer även vara aktuellt att vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter inom enheten.

Tjänsten är placerad på förvaltningsgemensamt stöd som är en administrativ enhet inom samhällsbyggandsförvaltningen. Enheten består av sju medarbetare och en chef med uppdrag att stödja samt utveckla samhällsbyggnadsförvaltningens olika processer inom nämndadministration, diarieföring och arkiv samt ekonomi och personalfrågor. I samhällsbyggnadsförvaltningen ingår även samhällsutvecklingsenheten, byggenheten, miljöenheten samt enheten för näringsliv, destination och hållbarhet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller ekonomi alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta administrativt, gärna inom kommunal förvaltning.

God datavana är ett krav och du behöver vara en van användare av olika IT-stöd och kan med lätthet sätta dig in i nya system. Erfarenhet från att arbeta i Visma och Castor är meriterande.

Som person gillar du ordning och reda och är mån om att ditt arbete utförs korrekt. Du har ett strukturerat arbetssätt och använder din tid effektivt och arbetar systematiskt och organiserat. Du är flexibel och kan hantera flera olika frågor samtidigt. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och tycker om att arbeta tillsammans med andra. Inom ramen för ditt uppdrag behöver du ha förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du behöver kunna samarbeta med andra. Du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör Skene

REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern. REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, p... Visa mer
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.

REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.

Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.



ARBETSUPPGIFTER
Är du välorganiserad, uppskattar kundkontakt och att ge god service? Som administratör hos oss får du en varierande tjänst, stort eget ansvar och goda möjligheter att utvecklas i en framtidsbransch.

På vår anläggning i Skene tar vi emot restprodukter från både företag och privatpersoner, som efter sortering och förädling på anläggningen transporteras vidare för återvinning.

Som administratör får du varierande arbetsuppgifter och en central roll för verksamheten. Du har ett övergripande ansvar för att arbetsorderprocessen är effektiv och följs, att order hanteras rätt i systemet och avrapporteras enligt rutin. Rollen innebär många kontaktytor, både med kunder såväl som transportörer och därför söker vi dig som gillar att ge bra service!

I rollen ingår bl.a.:
• Ta emot kundens material i vågen och administrera inleverans i affärssystem
• Administrera utleverans samt sköta kontakten med våra transportörer
• Avräkning, fakturering, tidrapportering
• Hantera inkommande kundförfrågningar via telefon och mejl, samt administrera order i affärssystem

Du blir en del av ett härligt gäng om 5 kollegor, och rapporterar till Distriktschef. Tjänsten är heltid och arbetstiden är dagtid, mån-fre. Samarbetet inom affärsområdet är gott, och i rollen kommer du vid behov att stötta vår anläggning i Falköping (vid ordinarie administratörs frånvaro).

KVALIFIKATIONER
• Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God kunskap i Office-paket samt erfarenhet av affärssystem
• Behärskar svenska väl i både tal och skrift
• Utbildning på gymnasienivå

Som person är du positiv, serviceinriktad och uppskattar många olika sociala kontakter. Du är flexibel, duktig på att prioritera och tvekar inte att hugga i där det behövs. Du gillar ordning och reda och att utveckla arbetssätt som skapar struktur. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra värderingar öppenhet, delaktighet, flexibilitet, ansvar och hållbarhet.

ÖVRIGT
Vi har kollektivavtal och erbjuder våra anställda friskvårdsbidrag för ett långt och hälsosamt arbetsliv.

Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Office coordinator till SGA Conveyor Systems

SGA fortsätter växa och utökar nu med en Office Coordinator. Gillar du att arbeta med varierande uppgifter och är serviceinriktad? Den ena dagen är inte den andra lik hos oss och här får du vara med att påverka samt vara delaktig i vår fortsatta framgång! Om vår kund SGA Conveyor Systems är ett företag med huvudkontor i Kinna som levererar effektiva lösningar för materialhantering, som system för transport av produkter samt tillhörande sorteringsanläggnin... Visa mer
SGA fortsätter växa och utökar nu med en Office Coordinator. Gillar du att arbeta med varierande uppgifter och är serviceinriktad? Den ena dagen är inte den andra lik hos oss och här får du vara med att påverka samt vara delaktig i vår fortsatta framgång!

Om vår kund
SGA Conveyor Systems är ett företag med huvudkontor i Kinna som levererar effektiva lösningar för materialhantering, som system för transport av produkter samt tillhörande sorteringsanläggningar. Bolaget är en helhetsleverantör inom materialhantering och har i mer än 30 år levererat effektiva och smarta lösningar inom internlogistik som har förbättrat våra kunders lönsamhet samt stärkt deras konkurrenskraft. Vi levererar anpassade helhetslösningar för våra kunder där vår starkaste gren är anpassade transportsystem, automationslösningar och logistiklösningar för lager och e-handel.

Läs gärna mer på sga-conveyor.se

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Office coordinator hos SGA Conveyor Systems kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter i huvudsak inom administration och ekonomiområdet. Vanligt förekommande arbetsuppgifter;

• Kontera och projektföra leverantörsfakturor
• Fakturering
• Månadsrapportera projekttimmar till vår redovisningsbyrå
• Hantera Intrastatredovisningar

Utöver detta kommer du att arbeta med administrativa uppgifter som tex kvitto-hantering, inköp av kontorsmaterial, boka flygresor/hotell, administration kring tjänstebilar samt beställa fika m.m.

Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker har ett par års erfarenhet i arbetslivet med god systemvana och god kommunikativ förmåga i svenska och engelska. Det är meriterande om du har arbetat med ekonomiadministration likaså affärssystemet Fortnox.

Vi lägger stor vikt vid personlighet och för att på bästa sätt lyckas i rollen ser vi att du är en serviceinriktad person som sprider glädje och som tar initiativ.

SGA är ett snabbväxande bolag och som person behöver du vara öppen för förändringar och vara en lagspelare som är prestigelös. Du är noggrann och tar ansvar för att ditt arbete blir utfört med kvalité och du bidrar till en härlig stämning på arbetet.

Vi erbjuder dig en variationsrik roll på ett välmående bolag i en framtidsbransch. Här har du nära till delaktighet och teamkänsla i en platt organisation. Vi är öppna för både hel- eller deltidsanställning om minst 75%.

Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 27 mars 2022. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på [email protected] eller Victoria Hedenquist på [email protected]

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
kontorsassitent, coordinator, koordinator, assistent, administratör, ekonomiassistent, serviceinriktad, ekonomiadministration, fortnox Visa mindre

Administratör till IFO

Ansök    Jun 15    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.



ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu sommarvikarier som är serviceinriktade, öppna och engagerade administratörer till IFO administrativa team.

I receptionen för IFO blir du vårt ansikte utåt och möter människor med många olika frågeställningar och anledningar till varför de kommer till oss. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot besökare och hjälpa dem till rätta. Du är därför serviceinriktad och kan möta våra besökare på ett professionellt sätt.

Det administrativa teamet är ett nav för våra medarbetare med ansvar för posthantering, vissa inköp samt övriga administrativa uppgifter såsom fakturahantering och avstämningar.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet av att arbeta i Tietos IFO system; Procapita och Life Care.


KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig. Du ska ha grundläggande kunskaper inom Officepaketet till exempel Word och Excel. Har du dessutom kunskaper inom system såsom Visma är det meriterande.

Du är noggrann, stresstålig, flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha en mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du ska ha en ekonomisk medvetenhet. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Tjänsten kräver att du har körkort, klass B.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Personalkoordinator till Dalenbergs El & Maskinteknik AB - Skene

Ansök    Feb 24    Vattenfall AB    Administrativ assistent
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation. Dalenbergs El & Maskinteknik AB är sedan 1 juli 2018 ett helägt dotterbolag till Vattenfall Services Nordic AB, ett av Sveriges ledande företag inom underhåll och byggnation av elanläggningar. Vattenfall Services utför även drift och un... Visa mer
Vattenfall Services företagskultur präglas av säkerhets- och entreprenörsanda där kreativitet, självständighet och resultatorientering är nyckelbegrepp. Vi arbetar kundinriktat i en mål- och projektorienterad organisation.
Dalenbergs El & Maskinteknik AB är sedan 1 juli 2018 ett helägt dotterbolag till Vattenfall Services Nordic AB, ett av Sveriges ledande företag inom underhåll och byggnation av elanläggningar. Vattenfall Services utför även drift och underhåll av kraftanläggningar för el- och värmeproduktion, genomför underhållsarbete åt industrikunder och erbjuder tjänster inom energieffektivisering, mätning och belysning. Bolagets 1 500 medarbetare finns på ett 90-tal orter i Sverige. Bland kunderna finns nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag. Vattenfall Services fyra kärnvärden är säkerhet, prestation, samarbete och kundfokus.
Är du en erfaren Personalkoordinator som gillar att vara spindeln i nätet som vill bidrag och leva efter vår visionen ”Sveriges Säkraste arbetsplats”? Är du dessutom en person som är noggrann, strukturerad, lösningsorienterad och kan hålla en hög sysselsättningsgrad för personalen? Läs vidare!

Din roll som Personalkoordinator
Personal koordinator har det administrativa ansvaret för alla elektriker på etableringen i Skene. Det innebär ansvar att i samråd med Projektledare och Serviceansvarig planera/schemalägga elektriker för pågående och planerade projekt och aktiviteter.
• I samråd med Projektledare och Serviceansvarig utse elektriker för aktuella projekt och serviceuppdrag.
• Säkerställa att Personlig Skyddsutrustning finns för planerade arbeten.
• Ekonomiskt ansvar, Personalkoordinator upprättar i samråd med Operativ Chef och Ekonomichef en budget för sin verksamhet och säkerställa att
• I samråd med Operativ Chef säkerställa att tidrapporteringarna är korrekta innan lönekörning,
• Analyserar den löpande verksamheten för att hitta förbättringsmöjligheter för en ökad lönsamhet
• Ansvar för personal- och resursplanering.
• Ansvar för planering och genomförande av krav-, och kompetensutbildningar för Elektriker

Din kvalifikationer som Personalkoordinator
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett utbildning inom HR (ledarskap, lönesystem, utbildning-personalplanering) eller motsvarande arbetslivserfarenheter som chef, projektledare, ledande montör eller serviceuppdrag. Du har ett stor intresse och erfarenhet av att planera personalresurser för projekt och serviceuppdrag och utbildningar till personal. Du har god datorvana (MS-Office) och talar och skriver svenska obehindrat. Goda kunskaper i engelska är meriterande.

Placeringsort: Skene

Mer information
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta rekryterande chef Christoffer Andreasson, Tel: +46-70-2954533 För mer information kring själva rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Teri-Anne Brink, [email protected]

Hos Dalenbergs El & Maskinteknik AB blir du en del av vårt kompetenta team av erfarna Projektledare och Montörer. Vi erbjuder ett varierande arbete inom allt från fiber till 130 kV-kablar och utför installationer inom industri och entreprenad så väl som serviceuppdrag och installationer hos privatpersoner. Vi är idag 45 anställda placerade i Skene. För mer information om Dalenbergs El & Maskinteknik AB, klicka här.


Känns detta som ett jobb för dig?
Vi ser fram emot din ansökan senast den 27:e mars 2022. Då vi tillämpar löpande urval kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Administratör socialtjänst/äldreomsorg

Ansök    Feb 23    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.



ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen inom Marks kommun ansvarar för äldreomsorg, funktionshinder samt individ- och familjeomsorg. Vi söker en serviceinriktad administratör till socialförvaltningens äldreomsorg. Placeringen är verksamhetsnära och du är ett administrativt stöd till enhetschef/enhetscheferna.

Arbetet innebär:
- Att arbeta i olika verksamhetssystem
- Vara delaktig i bemanningsplanering
- Avstämningar och fakturahantering
- Övrigt administrativt arbete
- Daglig service och personlig kontakt med externa och interna besökare

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet inom området bedöms likvärdig. Du ska ha grundläggande kunskaper inom Officepaketet till exempel Word och Excel. Du ska ha kunskaper inom systemet så som WinLas, TimeCare planering och TimeCare Pool. Sökande skall även ha erfarenhet inom vård- och omsorgsplanering, social dokumentation och även schemaläggning.

Du är noggrann, stresstålig, flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha en god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du ska ha en ekonomisk medvetenhet. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av kunskaper och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Erfarenhet krävs.

B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Skoladministratör Marks gymnasieskola

Ansök    Feb 15    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 500 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Marks Gymnasieskola ligger i moderna lokaler mitt emellan Skene och Kinna, i Marks kommun. Marks Gymnasieskola har ca 1000 elever. Skolan ligger i Kunskapens hus, som inrymmer flera skolformer och verksamheter, även kulturskola och Vuxengymnasium. Gymnasiet har riksidrottsgymnasium i Basket.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en engagerad skoladministratör som är angelägen om att delta i arbetet med att utveckla Marks Gymnasieskola. Du kommer att utgöra en viktig servicefunktion och arbeta med administration och samordning av det administrativa stödet, där du förväntas ta ett självständigt ansvar för samarbete med dina kollegor. De administrativa uppgifterna består av, ekonomi- och personaladministration, statistik samt att fungera som en expertanvändare av verksamheternas olika datasystem. Arbetsuppgifterna är av skiftande komplexitet/svårighetsgrad, vilket betyder att du kan förvänta dig att arbeta både med betydande utmaningar och med samordning, korrespondens, bokningar och samtal.

Du är ett administrativt stöd särskilt till rektorerna på gymnasieskolan. Information inför personalgrupper, implementering av nya verksamhetssystem för personalen. I arbetet ingår mycket olika kontakter med övrig personal, elever och föräldrar. Du kommer också att ha kontakt med myndigheter som CSN och SCB.

Du behöver kunskap om skolförfattningarna och vad som styr gymnasieskolan. Du behöver dessutom vara förtrogen med kommunallag och förvaltningslag.


KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom offentlig förvaltning.
Erfarenhet av arbete inom utbildningssektorn är meriterande.

Personliga egenskaper som kommer att beaktas under rekryteringen, men framför allt kommer att vara viktiga för hur du ska lyckas med uppdraget.

• Du kan samarbeta med kollegor och ledning för utbildningen. Du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.
• Du behöver vara strukturerad och arbeta målinriktat. Att arbeta enligt en tydlig process, att organisera och planera sitt arbete är nödvändigt liksom att slutföra det som påbörjats och hålla deadlines.
• Du är kreativ - tänker i nya banor och brinner för förbättringar/nyheter inom administration.
• Du har förmågan att självständigt driva frågor inom ditt ansvarsområde.

Vi förutsätter att du behärskar Officepaketet. Det är meriterande om du kan våra verksamhetssystem Edlevo, Visma, Winlas och Adato och rent allmänt kan använda IT-system för att effektivisera ditt arbete.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Bemanningsadministratör

Ansök    Jan 27    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Socialförvaltningen i Marks kommun styrs av socialnämnden respektive äldreomsorgsnämnden. Socialförvaltningen är en gemensam förvaltning för de båda nämnderna och är indelad i fyra verksamhetsområden, äldreomsorg, individ och familjeomsorg, funktionsstöd och hälso- och sjukvård. Som bemanningsadministratör är du underställd enhetschef på Bemanningsenheten.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att säkerställa att rätt kompetens finns för att nå verksamheternas mål och tillgodose dess behov på kort och lång sikt. I yrkesgrupperna som arbetar närmast brukaren i äldreomsorg, funktionshinder och socialpsykiatri. Det sker genom:

• Tillsättning av korttidsvakanser med stöd av Time Care Pool
• Kontinuerlig dialog med enhetschefer, planerare och medarbetare på enheterna
• Uppföljning av timanställda medarbetares kompetens, prestation och utveckling
• Uppföljning och utveckling av timanställda medarbetares arbetsmiljö
• Administrativa arbetsuppgifter
• Genomföra och hålla i kompetensutvecklande insatser


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha följande kompetenser:

• Stresstålig och flexibel
• Noggrann och ansvarstagande
• Administrativ förmåga
• Professionellt förhållningssätt
• Serviceinriktad

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete inom vård och omsorg samt om du tidigare har arbetat i Time Care Pool och Visma

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör med utvecklingsfokus till Kost-och Städservice

Ansök    Nov 10    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Teknik- och serviceförvaltningen bygger ut, driver och underhåller kommunens infrastruktur samt lämnar service till medborgare och övriga kommunala förvaltningar och bolag. Förvaltningen, som har cirka 350 anställda, gör det därmed lättare att bo och verka i Marks kommun.

Kostservice är en sektor inom Teknik- och serviceförvaltningen som ansvarar för måltiderna i förskola, skola, omsorg och äldreomsorg. Städservice ansvarar för städningen i de lokaler där det bedrivs kommunal verksamhet. Sektorn driver också en personalcafeteria.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetsbeskrivning;
Vi söker dig som har erfarenhet och intresse för administrativt arbete med övergripande kvalitetsfrågor och uppföljningar samt trivs med att finnas som stöd. I arbetet ingår att vara systemadministratör för kostdatasystemet Matilda och för eSmiley, kökens egenkontrollsystem. Som systemadministratör ingår att arbeta med utveckling av båda systemens användningsområden ute i kök och därtill utöka med fler funktions- och användningsområden såsom råvarubehovsberäkningar, utveckla beställningsprocesser, upphandlingsfunktioner, statistik. Som systemadministratör förväntas du även kunna vara sakkunnig i systemens alla funktioner, verka som en intern supportfunktion samt hålla och genomföra interna utbildningar vid behov. Minskat matsvinn och flera hållbarhetsområden ingår i administratörens roll att samordna samt kommunicera.
I rollen skall uppföljning av inköpstrohet och avtalsförvaltningen ske regelbundet genom rapportering direkt till kök, enhetschefer och hela verksamheten. Du stödjer, initierar, presenterar och genomför förbättrings- och utvecklingsområden för verksamheten, både självständigt och i samarbete med ledningsgruppen. Du ingår som en aktivt part i arbetet med menyplaneringen för kostverksamheten. Du är ett stöd för kost-och städverksamheten i projektarbeten, administrerar inspektionsrapporter från miljöenheten samt kontakt med fastighet gällande köksunderhåll och köksrenoveringar. Du sköter delar av verksamhetens rapporter i Stratsys. Du arbetar med kommunikation via sociala media, utskick till medarbetare och uppdatering på hemsidor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är yrkesutbildad kock, köksmästare eller kostekonom och har en flerårig bakgrund inom offentligt storkök. Du är en mycket god kommunikatör och som enkelt kan uttrycka dig i både tal och skrift. Du är engagerad i det offentliga köket och besitter stor kunskap om våra kundgruppers behov. Struktur, noggrannhet och servicekänsla är egenskaper som vi lägger stor vikt vid. Du har förmågan att ge stöd och trygghet i din roll. Erfarenhet av arbete i offentlig sektor med måltidsservice och kostdatasystem är både en förutsättning och ett krav. Du är en social person som trivs att arbeta med både barn, ungdomar och äldre. I ditt arbete finns en hög förmåga att driva självständigt likväl som att arbeta i grupp. Du besitter en analytisk förmåga och gärna även en pedagogisk förmåga i samband med interna utbildningsinsatser.
Dina datakunskaper är goda och du behärskar svenska språket, både muntligt och skriftligt. Körkort och tillgång till bil är ett krav.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör till Funktionsstöd

Ansök    Jan 4    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.



ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen inom Marks kommun ansvarar för äldreomsorg, funktionsstöd/LSS och individ och familjeomsorg. Vi söker en serviceinriktad administratör till socialförvaltningens funktionsstöd/LSS. Placeringen är verksamhetsnära och du är ett administrativt stöd till enhetschef/enhetschefer.

Arbetet innebär:
- Att arbeta i olika verksamhetssystem
- Vara delaktig i bemanningsplanering
- Avstämningar och fakturahantering
- Övrigt administrativt arbete
- Daglig service och personlig kontakt med externa och interna besökare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom arbetsområdet bedöms likvärdig. Du ska ha grundläggande kunskaper inom Officepaketet till exempel Word och Excel. Har du dessutom kunskaper inom system såsom Visma, WinLas, TimeCare planering och TimeCare pool är det meriterande.

Du är noggrann, stresstålig, flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha en mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du ska ha en ekonomisk medvetenhet. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör socialtjänst/äldreomsorg

Ansök    Okt 20    Marks kommun    Administrativ assistent
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.



ARBETSUPPGIFTER
Socialförvaltningen inom Marks kommun ansvarar för äldreomsorg, funktionshinder och individ- och familjeomsorg. Vi söker en serviceinriktad administratör till socialförvaltningens äldreomsorg. Placeringen är verksamhetsnära och du är ett administrativt stöd till enhetschef/enhetscheferna.

Arbetet innebär:
- Att arbeta i olika verksamhetssystem
- Vara delaktig i bemanningsplanering
- Avstämningar och fakturahantering
- Övrigt administrativt arbete
- Daglig service och personlig kontakt med externa och interna besökare

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har administrativ utbildning eller annan utbildning som tillsammans med erfarenhet inom området bedöms likvärdig. Du ska ha grundläggande kunskaper inom Officepaketet till exempel Word och Excel. Du ska ha kunskaper inom system så som WinLas, Time care planering och Time care pool. Ha erfarenhet inom vård- och omsorgsplanering, social dokumentation och även schemaläggning.

Du är noggrann, stresstålig, flexibel och van att själv ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Det är viktigt att du kan strukturera ditt arbete och arbeta självständigt men du behöver också ha en mycket god samarbetsförmåga och trivas i servicerollen. Du ska ha en ekonomisk medvetenhet. Du är kvalitetsmedveten och delar aktivt med dig av kunskap och idéer, så att verksamheten kan utvecklas.

Erfarenhet krävs.

B-körkort krävs.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Kundtjänstadministratör

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

ARBETSUPPGIFTER
Som Kundtjänstadministratör kommer du att ingå i en arbetsgrupp om 4 personer. Arbetsdagen i Kundtjänst för VA och renhållning är varierande. Du kommer att ha huvudansvar för telefon och mail som bland annat innebär att besvara inkommande samtal och e-post samt ha dialog med våra entreprenörer och ta emot besök.

I tjänsten ingår ekonomiadministration som tex fakturering och andra administrativa uppgifter kring kunder och entreprenörer. Även projektadministration och diarieföring ingår. Du kan även komma att delta vid olika typer av möten med våra entreprenörer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en ansvarstagande Kundtjänstadministratör som har arbetat med kundservice och telefonväxel eller liknande.

Du har lägst gymnasial utbildning samt gärna utbildning inom kundtjänst/kundbemötande. Erfarenhet av arbete i kundtjänst eller kundsupport med liknade arbetsuppgifter i minst 2 år är ett krav och arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

Då datorn och telefonen är dina främsta arbetsverktyg är det viktigt att du är bekväm i din roll och har god datorvana. Erfarenhet från arbete i verksamhetssystemet EDP Future eller likvärdigt system är ett krav och andra digitala system är meriterande.

I arbetet ingår daglig kontakt med våra kunder och entreprenörer. Det är därför viktigt att du är serviceinriktad och lösningsorienterad och kan ge ett gott bemötande i alla lägen. Du har en positiv grundinställning och har en god kommunikativ förmåga. Krav är att du kan uttrycka dig väl i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Engelska och andra språk är meriterande. Som person är du noggrann och strukturerad och kan arbeta självständigt men även ha lätt att samarbeta med andra.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Teknik- och serviceförvaltningen bygger ut, driver och underhåller kommunens infrastruktur, samt lämnar service till medborgare och övriga kommunala förvaltningar och bolag. Vi ansvarar även för det intern administrativt stöd. Förvaltningen, som har cirka 350 anställda, gör det därmed lättare att bo och verka i Marks Kommun.
Verksamhetsservice är den administrativa enheten. Vi ansvarar för lön och pensioner, växel/reception och felanmälan samt ekonom - och fordonsadministration. Tillsammans är vi cirka 30 medarbetare


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill ansvara för diarieföring, dokument- och posthantering samt arkivvård. I dina arbetsuppgifter ingår att ta ansvar för kommunens felanmälan och dess system samt besvara inkommande samtal till kommunens växel och Marks Bostads AB.

Då verksamhetsservice är en stödfunktion så kan du även få andra administrativa tjänster på ditt bord som tex. sekreterare vid nämndsammanträden, styrgrupp och andra möten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är kundorienterad och har ett genuint intresse av att ge service. Du är van att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt, samt har en god förmåga att arbeta tillsammans i team. På sikt kan även uppdrag som dataskyddsassistent ingå.

För att lyckas i din roll är det ett krav att du har erfarenhet av:
• Diarieföring
• Arkivvård
• Telefoni/växel/felanmälan
• Sekreteraruppdrag

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper så som noggrannhet, gott bemötande samt service- och ansvarskänsla. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i svenska, i både tal och skrift. Vi ser det som meriterade om du tidigare arbetat i kommunal verksamhet och har arbetat i ärendesystemen DeDu och public 360°.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Manager assistent

BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende. Krav 1. Flytande talande och skrivande engelska och kinesiska. 2. Mer än 5 års erfarenhet i administration eller business. 3. Körkort B. 4. Goda kunskap i marknadsföring. Du ska vara ansvarig för att 1. Kontakt med o... Visa mer
BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende.
Krav
1. Flytande talande och skrivande engelska och kinesiska.
2. Mer än 5 års erfarenhet i administration eller business.
3. Körkort B.
4. Goda kunskap i marknadsföring.
Du ska vara ansvarig för att
1. Kontakt med olika leverantör och kommun.
2.Kontakt med intresserad hyresgäster.
3.kommunikation med ägare från Kina.
4. Hantera avtalet på engelska.
5. Kontors arbete. Visa mindre

Manager assistent

BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende. Krav 1. Flytande talande och skrivande engelska och kinesiska. 2. Mer än 5 års erfarenhet i administration eller business. 3. Körkort B. 4. Goda kunskap i marknadsföring. Du ska vara ansvarig för att 1. Kontakt med o... Visa mer
BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende.
Krav
1. Flytande talande och skrivande engelska och kinesiska.
2. Mer än 5 års erfarenhet i administration eller business.
3. Körkort B.
4. Goda kunskap i marknadsföring.
Du ska vara ansvarig för att
1. Kontakt med olika leverantör och kommun.
2.Kontakt med intresserad hyresgäster.
3.kommunikation med ägare från Kina.
4. Hantera avtalet på engelska.
5. Kontors arbete. Visa mindre

Fordonsansvarig

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Teknik- och serviceförvaltningen bygger ut, driver och underhåller kommunens infrastruktur, samt lämnar service till medborgare och övriga kommunala förvaltningar och bolag. Vi ansvarar även för det intern administrativt stöd. Förvaltningen, som har cirka 400 anställda, gör det därmed lättare att bo och verka i Marks Kommun.

Verksamhetsservice är den administrativa enheten. Vi ansvarar för lön och pensioner, växel/reception och felanmälan samt ekonomi - och fordonsadministration. Tillsammans är vi cirka 30 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag kommer att vara att administrera kommunens 250 tjänstefordon. Vara kontaktpersonen mot leverantörer och till förvaltningarna för att se olika behov och förutsättningar. Genomföra samtliga beställningar och medverka till en god fordonsekonomi. I rollen som fordonansvarig ingår även budget- och ekonomiansvar, statistik och försäkringsärende. Du kommer även att arbeta som systemförvaltare för fordonsadministrationssystemet KomMa.

KVALIFIKATIONER
Du är en initiativtagande, lösningsfokuserad och självgående person med ett gott bemötande. Du ska ha gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du ska ha minst 3 års erfarenhet av att arbeta med fordonsadministration i kommunal verksamhet med budgetansvar. Har du haft rollen som systemansvarig för ett fordonsadministrationsprogram är det meriterande. Rollen kräver många kontaktytor, både intern och externt, så det är av betydelse att vara lyhörd och kommunikativ. B-körkort är ett krav och förutsättning för tjänsten.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Project Manager assistent

BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende. Krav1. Mer än 10 års erfarenhet i projekt management.2. Mer än 10 års erfarenhet i bygg branschen.3. Mer än 5 års erfarenhet i internationellt business.4. Körkort B.5. Mer än 5 års erfarenhet i marknadsföring. Du ska... Visa mer
BestOne Management and Consulting AB är ett konsult bolag som har redovisnings tjänster, investerings konsult och management konsult. BestOne Management and Consulting AB ska vara konsult bolag till projekt Kinna Stadshotell till Äldre boende. Krav1. Mer än 10 års erfarenhet i projekt management.2. Mer än 10 års erfarenhet i bygg branschen.3. Mer än 5 års erfarenhet i internationellt business.4. Körkort B.5. Mer än 5 års erfarenhet i marknadsföring. Du ska assistera Projekt Manager att1. Ansvarig för Projekt Kinna Stadshotell till Äldreboende.2. Kontakt med olika leverantör och kommun.3. Vara med i hela processen för ombyggnation.4. inköp av bygg material. Visa mindre

Rutinerad administratör sökes till företag norr om Varberg!

Ansök    Jul 23    Lernia    Administrativ assistent
Om företaget En rutinerad administratör sökes för längre uppdrag till en av Lernias stora kunder norr om Varberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens. Arbetsuppgifter I din roll som administratör kommer du att arbeta med följande: • Protokollskrivnin... Visa mer
Om företaget

En rutinerad administratör sökes för längre uppdrag till en av Lernias stora kunder norr om Varberg. Uppdraget är en del av vår uthyrningsverksamhet, där du blir anställd av Lernia och arbetar som konsult hos vår kund. Där kommer du att få möjligheten att skapa erfarenheter för framtiden, bredda ditt kontaktnät och stärka din yrkeskompetens.

Arbetsuppgifter

I din roll som administratör kommer du att arbeta med följande:

• Protokollskrivning
• Digital och manuell dokumenthantering/sortering
• Arkivering
• Koordinering
• Mötesbokning

Du kommer arbeta klassiska kontorstider, måndag-fredag med möjlighet till flex. Tillsättning i slutet av augusti eller enligt överenskommelse.

Formell kompetens

Förutom att vara en strukturerad och noggrann person förväntar vi oss att du:

• Har utbildning inom kontor, ekonomi eller administration
• Eftergymnasial utbildning upplevs meriterande, men är inget krav
• Har stor vana av Office-paketet
• Har god datorvana
• Har arbetat med liknade arbetsuppgifter tidigare
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• Har körkort och tillgång till bil

• Protokollskrivning är starkt meriterande

Personliga egenskaper

Du är en driven administratör med koll på läget, trivs med ett strukturerat arbetssätt och att ha frihet under ansvar. Du är kommunikativ, har lätt för att uttrycka dig i skrift och trivs i en roll med breda kontaktytor, nära samarbete och god gemenskap. Du upplever dig även vara flexibel med en hög servicekänsla och ett naturligt sinne för ordning & reda.

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid/ Varbergs kommun

Tillträde
Enligt överenskommelse

Övrigt
Har du frågor om tjänsten når du mig på: [email protected]
Alla ansökningar görs direkt via annonsen på www.lernia.se
Inga ansökningar tas emot via mailen.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft. Visa mindre

assistent

Riant HB äger förläggaregård i Fritsla där ta emot gäster från andra företag i Sverige. Man kan boka konferens, fester och boende där. Nu söker vi en administrativ assistent som kan jobba båda dagen och kvällen.Du ska ta emot gäster från flygplatsen så körkort B är ett krav. Du behöver guida gäster och introducera sevärde tills dem. Så du behöver prata flytande engeska och kinesiska för att de flesta gäster är från Kina. Du ska ta hand om alla inköp för gå... Visa mer
Riant HB äger förläggaregård i Fritsla där ta emot gäster från andra företag i Sverige. Man kan boka konferens, fester och boende där. Nu söker vi en administrativ assistent som kan jobba båda dagen och kvällen.Du ska ta emot gäster från flygplatsen så körkort B är ett krav. Du behöver guida gäster och introducera sevärde tills dem. Så du behöver prata flytande engeska och kinesiska för att de flesta gäster är från Kina. Du ska ta hand om alla inköp för gården samt vanliga kontors jobb. Du ska ta ansvar för städning och gräsklippning. Ibland behöver du jobba på kvällen när vi har gäster. När vi har ingen gäster jobbar du bara på vanliga arbetstider. Du kan bestämma din jobb tempo själva när vi har ingen gäster. Du behöver rapportera tills gårds ägare samt ta ansvar för ytterligare kontakt, tills exempel med leverantör. Vi ska renovera fastighet snart, så du ska ta ansvar för kontakt med bygg firma. Ditt jobb är väldigt självbestämmande och aktivt. Total arbetsomfattning är 80%. Om du jobbar mer än 80% i en vecka kan du minska din arbetstid nästa vecka så genomsnitt blir det 80%. Visa mindre

Administratör / informationsassistent

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Verksamhetsservice är en avdelning inom Teknik- och serviceförvaltningen (TSF). Förvaltningen bygger ut, driver och underhåller kommunens infrastruktur samt lämnar service till medborgare och övriga kommunala förvaltningar och bolag. Vi gör det därmed bättre och lättare att bo och verka i Marks kommun. Vi befinner oss i ett intensivt utvecklingsskede och är en viktig aktör i Marks kommuns utveckling. På förvaltningen är vi ca 350 medarbetare. Förutom Verksamhetsservice ingår Teknik, Lokalförsörjning samt Kost- och Städ i förvaltningen.

Verksamhetsservice är en resurs för alla kommunens förvaltningar och innefattar löne-, ekonomi- och fordonsadministration, kommunens växel samt felanmälan.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör/informationsassistent till verksamhetsservice som ska arbeta med posthantering, diarieföring, övrig dokumenthantering och arkivvård. I arbetsuppgifterna ingår också att besvara på inkommande samtal till kommunens växel, till Marks Bostads AB och till kommunens felanmälan.

Då verksamhetsservice är en stödfunktion så kan även andra administrativa tjänster förekomma.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du är van att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Har också en god förmåga att arbeta i team. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper så som noggrannhet, gott bemötande samt service- och ansvarskänsla. Du har goda IT-kunskaper och kan uttrycka dig väl i svenska, i både tal och skrift.


ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Administratör

Ansök    Jun 13    Veolia    Administrativ assistent
Är du en flexibel, serviceinriktad och driven person som söker nya utmaningar? Då är det dig vi söker till tjänsten som administratör till vår verksamhet i Skene! På vår anläggning i Skene återvinner vi järn- och metallskrot, returpapper, plast och brännbart material. Vi köper in järnskrot och metaller från både företag och privatpersoner, som sedan sorteras och återvinns. Tjänsten som administratör innebär bl.a. att administrera in- och utleveranser samt... Visa mer
Är du en flexibel, serviceinriktad och driven person som söker nya utmaningar? Då är det dig vi söker till tjänsten som administratör till vår verksamhet i Skene!

På vår anläggning i Skene återvinner vi järn- och metallskrot, returpapper, plast och brännbart material. Vi köper in järnskrot och metaller från både företag och privatpersoner, som sedan sorteras och återvinns. Tjänsten som administratör innebär bl.a. att administrera in- och utleveranser samt sköta kontakten med kunder, vilket förutsätter att du är en person som brinner för service! Administratören har en central roll på sajten med många bollar i luften. Du har bl.a. ett övergripande ansvar i att se till att arbetsorderprocessen följs, att order hanteras rätt i systemet och avrapporteras enligt rutin. Du kommer även att ansvara för övrig administration såsom fakturering och tidrapportering.

Kvalifikationer

• Några års erfarenhet som administratör
• Utbildning på gymnasienivå
• Behärskar svenska väl både i tal och skrift
• God datorvana

Meriterande

• Erfarenhet av logistikprogrammet T5 eller motsvarande

Som person är du serviceinriktad och trivs med sociala kontakter både i dialogen och samarbetet med våra kunder samt med vår egen personal. Du är ordningsam och strukturerad med god administrativ förmåga. Du är duktig på att prioritera och kan fatta egna beslut i stressiga situationer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar Veolias värderingar: ansvar, solidaritet, respekt, innovation och kundfokus, samt tillämpar dessa i ditt yrkesutövande.

Veolia erbjuder dig

Veolia är en internationell koncern med stora karriärmöjligheter, såväl i Sverige, Norden och globalt. Vi erbjuder dig ett arbete där du får möjlighet att utvecklas och arbeta med kompetenta medarbetare i ett stabilt företag som erbjuder goda villkor. Vi jobbar med spännande och intressanta kunder inom industri, anläggningsdrift och energi, där hälsa och säkerhet är en förutsättning för vår affär. Som anställd hos får du arbeta med modern branschteknik, som tar tillvara på kundens och samhällets resurser.

Kontakt och ansökan

Vi gör löpande urval och intervjuer så skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

För mer information om tjänsten kontakta:

Rekryterande platschef Kennet Hemberg telefon: 070-5188581

Rekryterare Sandra Axlund telefon: 070-3861304 Visa mindre

Administratör till Faiber i Skene

Ansök    Jun 12    Manpower    Administrativ assistent
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna. Just nu söker vi en administrativ stjärna till ett jobb som administratör hos... Visa mer
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Just nu söker vi en administrativ stjärna till ett jobb som administratör hos Faiber i Skene. Här får du, utöver ett roligt jobb, också ovärderlig arbetslivserfarenhet, oavsett vad du kommer att arbeta med i framtiden. Dessutom får du möjlighet att arbeta tillsammans med ödmjuka, erfarna och härliga kollegor! Visst låter det kul? Vänta inte med att skicka in din ansökan! Tjänsten tillsätts löpande!

Det här är ett konsultuppdrag som varar löpandes. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Faiber.

Hur ser en arbetsdag ut?

Som administratör kommer du i första hand att ge administrativt stöd till chefer och arbeta med kund- och leverantörsreskontra. Du arbetar i ett team om tre till fem personer som har roligt tillsammans på jobbet. Du arbetar vardagar mellan 8,00 och 17,00.

Du kommer bland annat att:

* hantera och registrera tillverkningsordrar
* hantera leverantörsreskontra
* ta emot kundordrar
* hantera inköpsorder och leveransbevakning
* ansvara för löpande administration inom företaget
* förbereda inför möten och kundbesök
* ta hand om telefonväxel, post samt ta emot besökare

Den vi söker

Vi söker dig som är prestigelös, genuin och organiserad. Du är en positiv person som har ett intresse för ekonomi och tycker ordning och reda är a och o på en arbetsplats. Vidare tror vi att du är engagerad och flexibel i din yrkesroll och att du motiveras av möjligheten att få lära dig nya saker, att få jobba med omväxlande arbetsuppgifter och att utvecklas i din yrkesroll.

Vi söker dig som:

* har god datorvana
* har en utbildning i ekonomi alternativt någon form av erfarenhet av ekonomiarbete
* har minst ett års erfarenhet av administrativt arbete
* är prestigelös och trivs med varierande arbetsuppgifter - högt som lågt
* har servicekänsla

Meriterande om du har erfarenhet av någon form av inköp.

Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Sök tjänsten i dag!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa Larsson på e-post [email protected].

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag! Visa mindre

Administratör , Kultur och fritid

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun. Vi har något så ovanligt som en mycket stabil ekonomi och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Hos oss bjuds du på undersköna miljöer bland dalgångar och sjöar samt ett rikt föreningsliv. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Kultur- och fritidsadministratören inordnas inom enheten Fritid på Kultur- och fritidsförvaltningen men kan jobba med uppdrag som berör hela kultur- och fritidsförvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
I uppdraget ingår att sköta den löpande bokningen av lokaler för föreningsliv, enskilda och andra organisationer tillsammans med ytterligare en medarbetare. Din arbetsplats är placerad i kommunhuset i Kinna. Som kultur- och fritidsadministratör hos oss levererar du dagligen en hög nivå av service gentemot Marks kommuns invånare. Tjänsten är dessutom starkt knuten till det övriga arbetet med föreningsutveckling som bedrivs i kommunen och du utgör ett nav och deltar ofta i arbetet kring diverse arrangemang och inom andra utvecklingsområden. Du hanterar ett mycket brett spektrum av informationsflöde i din vardag och är en aktiv medskapare till goda relationer gentemot enskilda och föreningsliv. Kontakter med övriga av kommunens förvaltningar är vanligt förekommande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har mycket god förmåga att hantera flera ärenden parallellt. Du har en förmåga att anta olika perspektiv för att hitta lämpliga lösningar och är mycket lösningsfokuserad. Du levererar alltid god service och uppfattas som konstruktiv, professionell och tillmötesgående. Du ska ha en mycket god förmåga att möta människor utifrån deras egna förförståelse. Situationer som andra upplever konfliktbetonade hanterar du med objektivitet och ett konstruktivt lugn. Du är mycket trygg i dig själv.

Du ska även ha en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har en mycket hög kompetens i office-paket och mycket hög datorvana. Du känner dig bekväm med att tala inför andra människor. För att säkerställa och upprätthålla en såväl stabil som hög nivå av levererad service är det ett krav på tidigare erfarenhet av lokalbokning samt arbete i modernt lokalbokningsprogram, helst Interbook Go.
Hos oss på kultur- och fritidsförvaltningen möter du i ditt jobb många människor med olika kulturell bakgrund och skiftande behov, därför är det direkt nödvändigt att du har en positiv människosyn och tror på allas lika värde, att du är handlingskraftig och att du verkligen tycker om att jobba med människor. Stor vikt läggs därför vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Marks kommun som arbetsgivare ska främja lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre