Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Mark

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Mark. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Mark som finns hos arbetsgivaren.

Supporttekniker till Användarstöd – 2 tjänster

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och tusentals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.



ARBETSUPPGIFTER
Är du en problemlösare som brinner för service och IT?

Vi söker två supporttekniker som vill vara med och ge snabb och kvalitativ support till kommunens användare. Hos oss får du ett varierande arbete där du växlar mellan att hjälpa användare på distans och ute i verksamheten allt från skolor till kontors- och vårdmiljöer.

Om tjänsten

Vi söker nu två supporttekniker till Användarstöd. Rollen är en nyckelfunktion i vårt arbete med att ge snabb, effektiv och kvalitativ support till kommunens användare. Som supporttekniker är du en del av den operativa användarsupporten och arbetar nära 1st line, Backoffice, 2nd line samt koordinatorn för användarstöd.

Du bidrar till en stabil och serviceinriktad IT-miljö genom att felsöka, åtgärda och dokumentera användarärenden både på distans och på plats i kommunens olika verksamheter såsom skolor, kontor och vårdmiljöer.

Arbetsuppgifter

• Ge användarstöd via ärendeportal, telefon och vid behov på plats hos användare.
• Felsöka och åtgärda problem inom klienthantering, nätverk, telefoni, skrivare, AV-utrustning och andra IT-tjänster.
• Delta i rotationssystem mellan 1st line, Backoffice och 2nd line.
• Installera, konfigurera och uppdatera IT-utrustning.
• Hantera ärenden i ärendehanteringssystem och eskalera vid behov.
• Medverka vid utrullning av ny utrustning eller system.
• Bidra till att utveckla och förbättra dokumenterade processer och rutiner.
• Samverka med logistikfunktionen vid leveranser och utbyte av utrustning.

KVALIFIKATIONER
Vi ser att du behöver ha gymnasial utbildning med IT-inriktning eller motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Det är viktigt med erfarenhet av arbete i servicedesk, helpdesk eller annan IT-supportfunktion. 

Du har kunskaper inom klienthantering (Windows, M365), nätverk, skrivare, telefoni och AV-teknik samt vana vid felsökning och fjärrsupport. Du har även erfarenhet av ärendehanteringssystem, exempelvis Nilex eller liknande.

God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift, engelska är meriterande. Du har B-körkort.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har användaren i fokus och bemöter alla med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, dokumenterar noggrant och håller ordning på dina ärenden. Du är tekniskt nyfiken, problemlösande och trivs i en miljö där du får möta olika typer av IT-utmaningar.

Som person bidrar du till en god arbetsmiljö, delar gärna med dig av din kunskap och samarbetar för att teamet ska lyckas.

Vi erbjuder

Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete i ett engagerat team. Du blir en del av kommunens satsning på att skapa en stabil och serviceinriktad IT-miljö där du har möjlighet att växa både tekniskt och professionellt.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 14 september.

För frågor om tjänsten kontakta t.f. IT- och digitaliseringschef Christina Larsson, 0320-21 87 02, [email protected]

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Det innebär att säkerhetssamtal kommer genomföras inför anställning.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete- och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor

Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid. Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar sy... Visa mer
Vill du växa i din IT-karriär? Bli helpdesk-konsult inom offentlig sektor
Vill du jobba med IT på riktigt – där du varje dag gör skillnad för samhället, får ta ansvar och fortsätta utvecklas? Vi söker dig som har några års erfarenhet inom IT-support och som vill växla upp i en roll med mening, variation och tydlig framtid.
Som helpdesk-konsult kommer du in i strukturerade miljöer där tekniken är avgörande – du hjälper användare, löser problem, förvaltar system och bygger förtroende. Vi erbjuder uppdrag inom offentlig sektor med stabilitet, professionell onboarding och stöd från erfarna kollegor under hela resan.
???? Om rollen
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma,
se till att IT-utrustning fungerar,
tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara,
administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer),
instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.



? Vad du behöver ha för att vara aktuell
Du behöver uppfylla något av följande alternativ:
Gymnasieutbildning (eller likvärdig kunskap) samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete,

eller
Relevant IT-utbildning (exempelvis högskoleingenjör, yrkeshögskola eller likvärdig) samt minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.



Utöver detta behöver du också:
goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet,


grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt,


goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow),


goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM),


kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.



???? Vad vi erbjuder
Uppdrag inom offentlig sektor – där din insats gör samhällsnytta,


En trygg och ordnad arbetsmiljö med professionell onboarding,


Stöd från vårt team längs hela vägen – vi hjälper till med dialog, uppföljning och administration,


Ett nätverk av kunniga kollegor och ett bolag som värnar om din utveckling.



????Ansökan
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Ange vilken ort du bor i när du ansöker.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Helpdeskmedarbetare Konsultuppdrag inom offentlig sektor

Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag. Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag. -- Om rollen Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterad... Visa mer
Är du en serviceinriktad problemlösare med ett genuint IT-intresse? Just nu söker vi helpdeskmedarbetare till konsultuppdrag inom offentlig sektor. Det här är ett uppdrag för dig som vill arbeta i en viktig samhällsfunktion och stötta användare i deras IT-vardag.
Du får arbeta i en professionell och strukturerad miljö där ditt tekniska kunnande gör skillnad – varje dag.
--
Om rollen
Som helpdeskmedarbetare kommer du att bistå användare i olika IT-relaterade frågor och bidra till att den dagliga verksamheten fungerar smidigt. Arbetsuppgifterna inkluderar:
– Se till att IT-utrustning fungerar
– Tillhandahålla servicestöd via telefon, e-post och chatt
– Support av både hård- och mjukvara
– Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter, utskriftsköer)
– Instruera användare i hur olika program används.
--
Vi söker dig som har
För att lyckas i rollen ser vi att du har:
– Gymnasieutbildning eller motsvarande IT-kunskaper
– Minst 6 månaders erfarenhet från arbete inom helpdesk, IT-support eller liknande
– Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet
– Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt
– Kunskap om ärendehanteringssystem, t.ex. Easit GO eller ServiceNow
– Erfarenhet av Mobile Device Management (MDM)
– Flytande svenska i tal och skrift
--
Vi erbjuder
Detta är ett konsultuppdrag där du får:
– En trygg start med onboarding och introduktion
– Lokalt stöd genom hela uppdraget
– Möjlighet att utvecklas inom en stabil och viktig sektor
– Erfarenhet från uppdrag med struktur, säkerhet och tydliga processer
--
Ansökan
Skicka in din ansökan redan idag. Vi arbetar med löpande urval.
Märk din ansökan med orten du söker från, t.ex. Göteborg, Borås, Uddevalla eller annan ort i Västra Götaland eller Halland.
Vi ser fram emot att höra från dig! Visa mindre

Helpdesk-konsult till uppdrag inom offentlig sektor

Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag. Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksam... Visa mer
Vill du ha en varierad vardag, trygga uppdrag och en arbetsplats där din kompetens gör verklig nytta? Nu söker vi dig som vill arbeta som helpdesk-konsult inom offentlig sektor – ett område som erbjuder både samhällsnytta och långsiktiga uppdrag.
Vi samarbetar med väletablerade aktörer inom offentlig sektor, och våra kunder finns över hela landet. Som konsult har du chansen att vara en del av något större – där du gör skillnad i allt från kommunala verksamheter till statliga myndigheter.
Det här är en perfekt möjlighet för dig som gillar problemlösning, systemförvaltning och att arbeta nära användare med både support och tekniskt stöd.

Om rollen
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma,
- se till att IT-utrustning fungerar
- tillhandahålla servicestöd till användare via t.ex. telefon, e-post och chatt avseende hård- och mjukvara
- administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Kompetenskrav
För att bli aktuell måste du uppfylla nedanstående krav,
- högskoleutbildning inom IT (till exempel högskoleingenjör med datainriktning) eller annan likvärdig IT-utbildning och minst två (2) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- alternativt, gymnasium eller likvärdig kunskap samt tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- goda kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit GO eller ServiceNow)
- goda kunskaper om Mobile Device Management (MDM)
- kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder
- Möjlighet till arbete i flera delar av landet, på uppdrag hos välkända offentliga verksamheter
- Trygghet i tydliga uppdrag med ordnade arbetsförhållanden
- Professionell introduktion och stöd under hela uppdraget
- Hjälp med administration, uppföljning och dialog med uppdragsgivare

Ansökan
Urval sker löpande.
Ange vilken ort du bor i när du skickar in din ansökan.
Välkommen att bli en del av vårt nätverk av kunniga IT-konsulter! Visa mindre

Supportspecialist till Service desk i Borås

Har du minst ett års erfarenhet av första linjens IT-support? Har du en passion för att hjälpa andra och har god teknisk förståelse? Vi söker nu en driven och strukturerad person till vår kunds Service desk-team i Borås. I denna roll kommer du att vara en viktig resurs som levererar förstklassig teknisk support och löser problem för användare. Om rollen I rollen som Supportspecialist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att tillhandahålla förstklassig... Visa mer
Har du minst ett års erfarenhet av första linjens IT-support? Har du en passion för att hjälpa andra och har god teknisk förståelse? Vi söker nu en driven och strukturerad person till vår kunds Service desk-team i Borås. I denna roll kommer du att vara en viktig resurs som levererar förstklassig teknisk support och löser problem för användare.

Om rollen
I rollen som Supportspecialist kommer dina främsta arbetsuppgifter vara att tillhandahålla förstklassig teknisk support till vår kunds användare. Du kommer att hantera IT-relaterade ärenden som kommer in med professionalism, via både telefon och chatt. Vid behov kan du också förvänta dig att resor kan förekomma i tjänsten. 

Detta är ett konsultuppdrag där du kommer att bli anställd hos oss på Adecco Tech, men utföra ditt uppdrag ute hos vår kund i Borås. Uppdraget förväntas påbörjas så snart som möjligt och kommer initialt pågå fram till sista december 2024, med goda chanser till förlängning. 

Om dig
Vi söker dig som har ett stort självgående driv och en strukturerad arbetsmetod. Du är flexibel och engagerad, med en stark analytisk förmåga som hjälper dig att snabbt identifiera och lösa problem. Din entusiasm för att hjälpa andra och ditt öga för detaljer gör dig till en ovärderlig tillgång i teamet. Vi söker dig som nyligen har arbetat i en teknisk supportroll och har fått erfarenhet av felsökning, lösenordshantering, behörighetsadministration med mera. 

För att lyckas i rollen ser vi att du möter följande krav:
• Minst 1 års erfarenhet av första linjens IT-support.
• IT-utbildning.
• Vana vid att följa och arbeta utefter etablerade rutiner och processer.
• God förmåga att kunna kommunicera både tydligt och professionellt 
• Flytande svenska i både tal och skrift.

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansök gärna med ett uppdaterat CV på svenska!

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via [email protected]  

Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via [email protected]  

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Medarbetare till Service Desk (IT)

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.




ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra team Användarstöd på Digitaliserings- och IT-enheten och spela en nyckelroll i att ge support och vidareutveckla IT-relaterade processer, vilket direkt gynnar anställda.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- att erbjuda support och hitta lösningar på ett brett spektrum av IT-relaterade ärenden och olika kategorier av användare (medarbetare i olika förvaltningar och bolag samt politiker)
- att vara delaktig i att utveckla och förbättra IT-relaterade arbetsflöden och rutiner.
- att arbeta nära andra team inom enheten och med andra verksamheter för att höja servicenivån och användarupplevelsen .

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande position inom teknisk support eller IT-relaterad kundservice. Du är skicklig på att navigera genom olika ärendehanteringssystem, du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och du har en avklarad gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms lämplig. Om du dessutom har erfarenhet från offentlig sektor eller kommun samt kunskap om ärendehanteringssystemet Nilex ser vi detta som meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en utpräglad känsla för kvalitet i ditt arbete. Du har en god förmåga att organisera och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en hjälpsam och empatisk inställning och en förmåga att kunna hjälpa olika typer av användare i olika situationer. Du har en stark vilja att lösa problem och förbättra användarupplevelsen. Förmågan att hantera stressiga situationer och utmanande ärenden på ett lugnt och professionellt sätt är avgörande för att lyckas i denna roll. Du är också en person som trivs med att samarbeta och har lätt för att bygga upp en laganda med dina kollegor.

B-körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

KVALIFIKATIONER
Erfarenhet inom teknisk support eller IT-relaterad kundservice.






ÖVRIGT
I vår rekryteringsprocess har vi två intervjutillfällen.
Första intervju sker 7/5 och slutintervju 21/5.

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Det innebär att säkerhetssamtal kommer genomföras inför anställning och detta planeras ske under v 22.

Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Service Desk-medarbetare till Marks Kommun

Är du redo för en ny möjlighet i din IT-karriär och få arbeta tillsammans med engagerade och positiva kollegor? Marks kommun erbjuder en spännande möjlighet för dig som brinner för teknik och service att bli en viktig del av vår digitaliseringsresa. Om du är en lösningsorienterad person med en passion för teknik och en vilja att ge bästa möjliga support, är detta din chans att göra ett verkligt avtryck. Vi ser framemot din ansökan! Din framtida arbetsgiva... Visa mer
Är du redo för en ny möjlighet i din IT-karriär och få arbeta tillsammans med engagerade och positiva kollegor? Marks kommun erbjuder en spännande möjlighet för dig som brinner för teknik och service att bli en viktig del av vår digitaliseringsresa. Om du är en lösningsorienterad person med en passion för teknik och en vilja att ge bästa möjliga support, är detta din chans att göra ett verkligt avtryck. Vi ser framemot din ansökan!

Din framtida arbetsgivare
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar .


Vad erbjuder rollen?
Du kommer att spela en nyckelroll i att ge support och vidareutveckla IT-relaterade processer, vilket direkt gynnar anställda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Att erbjuda support och hitta lösningar på ett brett spektrum av IT-relaterade ärenden och olika kategorier av användare (medarbetare i olika förvaltningar och bolag samt politiker)
- Att vara delaktig i att utveckla och förbättra IT-relaterade arbetsflöden och rutiner.
- Att arbeta nära andra team inom IT-enheten och andra verksamheter för att höja servicenivån och användarupplevelsen .

Om Digitaliserings- och IT-enheten;
Du blir kollega med för tillfället 15 st medarbetare på Digitaliserings- och IT-enheten som är en av enheterna på Kommunstyrelsens förvaltning. Kommunen har stort fokus på den strategiska betydelsen av ett välfungerande IT-stöd och på digitaliseringens möjligheter vilket ger enheten bra jordmån att verka i.
Digitaliserings- och IT-enheten har ambitionen att vara:
- en möjliggörare för digitalisering med intressent- och användarupplevelser utöver det vanliga
- en Digitaliserings – och IT-enhet som nämns med respekt i kommun-Sverige och som andra organisationer vill samarbeta med och lära sig av

För att kunna leva upp till denna målsättning så behöver vi bli fler kunniga, engagerade och kunden i fokus-medarbetare. Som enhet präglas vi av att:
- Vi håller en hög teknisk nivå i flertalet av våra leveranser – redundanta miljöer – nätverk och datacenter – kontohantering för att nämna några
- Vi har ett kunnande inom ett antal tekniska områden på en nivå som inte alla organisationer har
- Vi har ett tydligt hjälpande fokus – för dem vi är till för
- Vi hjälper och stödjer varandra inom enheten
- Vi som individer vill växa, ta mer ansvar och lära oss mer

Här finns möjlighet till hybridarbete efter överenskommelse med närmsta chef.


Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande position inom teknisk support eller IT-relaterad kundservice. Du är skicklig på att navigera genom olika ärendehanteringssystem och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och du har en avklarad gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms lämplig. Om du dessutom har erfarenhet från offentlig sektor eller kommun samt kunskap om ärendehanteringssystemet Nilex , ser vi detta som meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en utpräglad känsla för kvalitet i ditt arbete. Du har en god förmåga att organisera och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en hjälpsam och empatisk inställning, och en förmåga att kunna hjälpa olika typer av användare i olika situationer. Du har en stark vilja att lösa problem och förbättra användarupplevelsen. Förmågan att hantera stressiga situationer och utmanande ärenden på ett lugnt och professionellt sätt är också avgörande för att lyckas i denna roll. Du är också en person som trivs med att samarbeta och har lätt för att bygga upp en laganda med dina kollegor


Om Team Effektiv
Effektiv är det innovativa och personliga företaget inom rekrytering, bemanning, coaching, matchning & interim. Idrottsrötterna och lagandan präglar bolaget, dels arbetar vi i team i våra bemannings- och rekryteringsprocesser, dels är sponsring till idrottsföreningar en betydande del.

Till dig som kandidat vill vi ge det lilla extra, med en bra upplevelse genom hela rekryteringsprocessen, vilket vår utmärkelse Årets Rekryteringsföretag är ett kvitto på. Effektivs värdeord är Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga. Tillsammans bildar initialerna GULD. Effektiv vill ta guld med sina kandidater, konsulter, kunder och samarbetspartners varje dag.

Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att Effektiv ansvarar för rekryteringsprocessen och du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.


Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 28 januari 2024. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Kajsa Larsson på [email protected] eller Jens Lindroth på [email protected]

Sökord
support, service desk, IT-support Visa mindre

Medarbetare till Service Desk

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Du blir kollega med för tillfället 15 st medarbetare på Digitaliserings- och IT-enheten som är en av enheterna på Kommunstyrelsens förvaltning. Kommunen har stort fokus på den strategiska betydelsen av ett välfungerande IT-stöd och på digitaliseringens möjligheter vilket ger enheten bra jordmån att verka i.

Digitaliserings- och IT-enheten har ambitionen att vara:
- en möjliggörare för digitalisering med intressent- och användarupplevelser utöver det vanliga
- en Digitaliserings och IT-enhet som nämns med respekt i kommun-Sverige och som andra organisationer vill samarbeta med och lära sig av
För att kunna leva upp till denna målsättning så behöver vi bli fler kunniga, engagerade och kunden i fokus-medarbetare. Som enhet präglas vi av att:
- Vi håller en hög teknisk nivå i flertalet av våra leveranser redundanta miljöer nätverk och datacenter kontohantering för att nämna några
- Vi har ett kunnande inom ett antal tekniska områden på en nivå som inte alla organisationer har
- Vi har ett tydligt hjälpande fokus för dem vi är till för
- Vi hjälper och stödjer varandra inom enheten
- Vi som individer vill växa, ta mer ansvar och lära oss mer
Här finns möjlighet till hybridarbete efter överenskommelse med närmsta chef.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att spela en nyckelroll i att ge support och vidareutveckla IT-relaterade processer, vilket direkt gynnar anställda. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
- Att erbjuda support och hitta lösningar på ett brett spektrum av IT-relaterade ärenden och olika kategorier av användare (medarbetare i olika förvaltningar och bolag samt politiker)
- Att vara delaktig i att utveckla och förbättra IT-relaterade arbetsflöden och rutiner.
- Att arbeta nära andra team inom IT-enheten och andra verksamheter för att höja servicenivån och användarupplevelsen .








KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande position inom teknisk support eller IT-relaterad kundservice. Du är skicklig på att navigera genom olika ärendehanteringssystem och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska och du har en avklarad gymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som bedöms lämplig. Om du dessutom har erfarenhet från offentlig sektor eller kommun samt kunskap om ärendehanteringssystemet Nilex , ser vi detta som meriterande.

Som person är du strukturerad och noggrann, med en utpräglad känsla för kvalitet i ditt arbete. Du har en god förmåga att organisera och prioritera i en dynamisk arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har en hjälpsam och empatisk inställning, och en förmåga att kunna hjälpa olika typer av användare i olika situationer. Du har en stark vilja att lösa problem och förbättra användarupplevelsen. Förmågan att hantera stressiga situationer och utmanande ärenden på ett lugnt och professionellt sätt är också avgörande för att lyckas i denna roll. Du är också en person som trivs med att samarbeta och har lätt för att bygga upp en laganda med dina kollegor.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.





ÖVRIGT
I vår rekryteringsprocess har vi två intervjutillfällen.
Första intervju sker 7/2 och slutintervju 28/2.

Tjänsten kräver svenskt medborgarskap samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). Det innebär att säkerhetssamtal kommer genomföras inför anställning.

Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.

I denna rekrytering samarbetar vi med Effektiv Borås AB. Visa mindre

Systemadministratör till Dinair!

Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska sök... Visa mer
Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Dinairs räkning en systemadministratör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund.

Dinair har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 120 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. För denna roll ser vi gärna att du utgår ifrån huvudkontoret i Vadstena alternativt från någon av Dinairs produktionsanläggningar i Horndal eller Kinna. I rollen ingår kortare resor mellan Dinairs olika anläggningar för att säkerställa att den goda driften upprätthålls på företagets alla orter. Rollen som systemadministratör hos Dinair är en bred roll där du har stort ansvar för administration och drift av AAF Europas/Dinars datasystem.

Som systemadministratör kommer du till exempel att:

• Tillsammans med teamet bygga och underhålla en god infrastruktur
• Arbeta med ett säkerhetsaspekter
• Ge teknisk support till användare och vara kontaktytan till servicepartners

Vi söker dig som:
Är stresstålig och kan prioritera det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är självgående och har för vana att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter. Då en del arbetet samkoordineras mellan IT-funktionerna ser vi även att du arbetar bra tillsammans med andra. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad. Vidare ser vi att du trivs i en flexibel arbetsroll då flera projekt kan drivas samtidigt. Arbetsuppgifterna är givna men i denna roll har du friheten att själv att utforma ditt arbete så att du löser dem på bästa sätt vilket förutsätter att du är duktig på att ta egna initiativ.

Kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper gällande daglig IT-drift i Microsoftlandskap
• Goda kunskaper i drift av operativsystem (Microsoft/Linux/unix)
• Hårdvarukännedom och kunskaper i felsökning
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• B-körkort

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

IT Supporttekniker

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Till IT-enheten hör teamet användarstöd som består av 4 medarbetare och som ansvarar för kommunens IT-support. Vi stödjer, supporterar och arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter.

Vi söker dig som har ett intresse för teknik och genuin känsla för service, är nyfiken och drivs av utmaningar. Vill du tillsammans med dina kollegor skapa en trygghet för kommunens anställda i deras användande av IT och skapa värde för de vi är till för? Då erbjuder vi dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en starkt växande kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du en möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor, och att skapa vårt nya team.

Arbetet innehåller främst följande arbetsuppgifter:
• Support på PC och Mac, samt surfplattor och telefoner.
• Hantera incidenter och beställningar i vårt ärendehanteringssystem.
• Skriva dokumentation samt säkerställa att befintlig dokumentation är aktuell.
• Lägga beställningar till leverantörer och följa upp dessa.
• Generell administration Fakturahantering.
• Telefonsupport samt support över disk samt i viss mån på plats hos användarna.
• Hantering av utrustning ute hos användarna och i verkstad.

KVALIFIKATIONER
Du är van vid IT support och/eller administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår. Du har erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server, Active Directory och nätverk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal som skrift på svenska och engelska.

I vårt team för Användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Användarstöd är vårt ansikte utåt och är idag enormt uppskattat i verksamheten. För att trivas hos oss är du omtänksam, IT kunnig och verksamhetsförankrad, samt har en genuin servicekänsla.

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i engelska vad gäller såväl tal som skrift. För denna tjänst krävs B-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

IT Supporttekniker 2:nd Line

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också. Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer... Visa mer
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Till IT- hör teamet användarstöd som består av 4 medarbetare och som ansvarar för
kommunens IT-support. Vi stödjer, supporterar och arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter.

Vi söker dig som har ett intresse för teknik och genuin känsla för service, är nyfiken och drivs av utmaningar. Vill du tillsammans med dina kollegor skapa en trygghet för kommunens anställda i deras användande av IT och skapa värde för de vi är till för? Då erbjuder vi dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en starkt växande kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du en möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor, och att skapa vårt nya team.

Arbetet innehåller främst följande arbetsuppgifter:
• Support på PC och Mac, samt surfplattor och telefoner
• Hantera avancerade incidenter i vårt ärendehanteringssystem
• Skriva dokumentation samt säkerställa att befintlig dokumentation är aktuell
• Viss nätverkshantering, bland annat patcha uttag och montering Accesspunkter
• Printing och skrivare
• Office 365 administration
• Support på plats ute i verksamheterna. Viss telefonsupport samt support över disk kan förekomma under semesterperioden.
• Hantering av utrustning ute hos användarna och i verkstad

KVALIFIKATIONER
Användarstöd är IT:s ansikte utåt och är idag enormt uppskattat i verksamheten. För att trivas hos oss är du omtänksam, IT kunnig och verksamhetsförankrad, samt har en genuin servicekänsla.

Du är van vid IT support på en 2: nd Line nivå och administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår.

Du har erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server, Active Directory och nätverk.

I vårt team för Användarstöd så jobbar vi tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av
god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Flytande svenska i tal och skrift är ett krav samt goda kunskaper i engelska vad gäller såväl tal som skrift. För denna tjänst krävs B-körkort.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

IT Supporttekniker

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Till IT-och digitaliseringsenheten hör teamet Användarstöd som består av 4 medarbetare och som ansvarar för kommunens IT-support. Vi stödjer, supporterar och arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter.

Vi söker dig som har ett intresse för teknik och genuin känsla för service, är nyfiken och drivs av utmaningar. Vill du tillsammans med dina kollegor skapa en trygghet för kommunens anställda i deras användande av IT och skapa värde för de vi är till för? Då erbjuder vi dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en starkt växande kommun.

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss får du en möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor, och att skapa vårt nya team.

Arbetet innehåller främst följande arbetsuppgifter:
• Support på PC och Mac, samt surfplattor och telefoner
• Hantera incidenter och beställningar i vårt supportsystem
• Skriva dokumentation samt säkerställa att befintlig dokumentation är aktuell
• Lägga beställningar till leverantörer och följa upp dessa
• Generell administration - Fakturahantering
• Telefonsupport samt support över disk och på plats hos användarna
• Hantering av utrustning ute hos användarna och i verkstad

Användarstöd är vårt ansikte utåt och är idag enormt uppskattat i verksamheten. För att trivas hos oss är du omtänksam, IT kunnig och verksamhetsförankrad, samt har en genuin servicekänsla.

Varmt välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Du är van vid IT support och/eller administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår. Du behöver även ha körkort för bil. Du har erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server , Active Directory och nätverk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Arbete med systemet Ivanti är meriterande.

I vårt team för Användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

IT-supportpersonal

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 35 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fyra olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Till IT-enheten hör teamet Användarstöd som består av 4 medarbetare och som ansvarar för kommunens IT-support. Vi stödjer, supporterar och arbetar tillsammans med kommunens olika verksamheter. Vi behöver nu ytterligare en ny talang som förstärker teamet under slutet av 2021 och hela 2022.

Vi söker dig som har ett intresse för teknik och genuin känsla för service, är nyfiken och drivs av utmaningar. Vill du tillsammans med dina kollegor skapa en trygghet för kommunens anställda i deras användande av IT? Då erbjuder vi dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en starkt växande kommun. Hos oss får du en möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor, och att skapa vårt nya team.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innehåller främst följande arbetsuppgifter:

• Support på PC och Mac, samt surfplattor och telefoner
• Hantera incidenter och beställningar i vårt supportsystem
• Telefonsupport samt support över disk och på plats hos användarna
• Lägga beställningar till leverantörer och följa upp dessa
• Generell administration
• Skriva dokumentation samt säkerställa att befintlig dokumentation är aktuell
• Hantering av utrustning ute hos användarna och i verkstad

Användarstöd är vårt ansikte utåt och är idag enormt uppskattat i verksamheten. För att trivas hos oss är du positiv, tålmodig, samt har en genuin servicekänsla. Våra värdeord är: omtänksam, engagerad, utvecklande det hoppas vi att du också är!

Varmt välkommen med din ansökan!


KVALIFIKATIONER
Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Störst vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper. Då det är viktigt för oss att teamet ska fungera bra ihop så kommer vi även lägga stor vikt vid hur du passar in i teamet.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Systemadministratör till Dinair!

Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska sök... Visa mer
Har du god kunskap kring IT-infrastruktur och tidigare erfarenhet från liknande roller? Till Dinair söker vi nu dig som ska arbeta med systemadministration. Där innefattas administrativa uppgifter såsom att lägga in nya användare, säkerhetsaspekter, systemövervakning och att hantera de problem som uppstår i Dinairs IT-miljön i vardagen. Är du en person som uppskattar variation i arbetet, är tekniskt lagd och har service i fokus? Då tycker vi att du ska söka denna tjänst redan idag då behovet är omgående!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för Dinairs räkning en systemadministratör. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund.

Dinair har huvudkontor i Vadstena och finns i övrigt representerade i hela Sverige med ca 120 anställda. Kontor finns även i Stockholm och Helsingborg samt två produktionsanläggningar belägna i Horndal och Kinna. För denna roll ser vi gärna att du utgår ifrån huvudkontoret i Vadstena alternativt från någon av Dinairs produktionsanläggningar i Horndal eller Kinna. I rollen ingår kortare resor mellan Dinairs olika anläggningar för att säkerställa att den goda driften upprätthålls på företagets alla orter. Rollen som systemadministratör hos Dinair är en bred roll där du har stort ansvar för administration och drift av AAF Europas/Dinars datasystem.

Som systemadministratör kommer du till exempel att:

• Tillsammans med teamet bygga och underhålla en god infrastruktur
• Arbeta med ett säkerhetsaspekter
• Ge teknisk support till användare och vara kontaktytan till servicepartners

Vi söker dig som:
Är stresstålig och kan prioritera det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna. Som person ser vi att du är självgående och har för vana att självständigt ansvara för dina arbetsuppgifter. Då en del arbetet samkoordineras mellan IT-funktionerna ser vi även att du arbetar bra tillsammans med andra. Din kommunikationsförmåga och servicekänsla är välutvecklad. Vidare ser vi att du trivs i en flexibel arbetsroll då flera projekt kan drivas samtidigt. Arbetsuppgifterna är givna men i denna roll har du friheten att själv att utforma ditt arbete så att du löser dem på bästa sätt vilket förutsätter att du är duktig på att ta egna initiativ.

Kvalifikationer:

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller annan för tjänsten relevant arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper gällande daglig IT-drift i Microsoftlandskap
• Goda kunskaper i drift av operativsystem (Microsoft/Linux/unix)
• Hårdvarukännedom och kunskaper i felsökning
• Behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• B-körkort

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

IT Servicetekniker - tidsbegränsad anställning

Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olik... Visa mer
Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns för- och grundskola på de flesta orter, högstadium på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.

Digitaliseringsenheten i Marks kommun söker nu en ny tillfällig medarbetare .

Digitaliseringsenheten ska stötta hela organisationen genom utvecklad digitalisering av verksamheten i syfte att förenkla och optimera processer och användningssätt. Vi är nu i stark utveckling för att skapa dynamiska team där professionalism, lagspel och humor är ledord. Digitaliseringsenheten i Marks kommun har den IT-baserade strukturen och den digitala utmaningen som sitt ansvar, där allt från strategier till operativa insatser ingår – allt i syfte att skapa och driva en gemensam digitaliseringsstrategi för hela kommunen. Vårt uppdrag är att skapa nytta för verksamheten och i förlängningen till alla kommuninvånarna i demokratins tjänst.
Digitaliseringsenheten består av totalt 20 arbetskamrater som arbetar i fyra team: Verksamhetsstöd, Systemstöd, Infrastruktur och Användarstöd. Denna annons gäller 1 ny förmåga till Användarstöd, och vi söker nu dig som är serviceinriktad och vill göra skillnad inom digitaliseringsområdet!


ARBETSUPPGIFTER

Vi kommer att kunna erbjuda dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en kommun i utveckling. Här får du en möjlighet att utvecklas tillsammans med dina kollegor, och att skapa vårt nya team. Arbetet innehåller främst följande arbetsuppgifter:
• support på PC och Mac, samt surfplattor och telefoner.
• Hantera incidenter och beställningar i vårt supportsystem
• Uppdatera dokumentation.
• Uppföljning beställningar.
• Generell administration - Fakturahantering
• Telefonsupport

Vårt befintliga servicedeskteam är vårt ansikte utåt och idag enormt uppskattat ute i verksamheten. Du är omtänksam, IT kunnig och verksamhetsförankrad, samt har en genuin servicekänsla.
Så vad väntar du på? Varmt välkommen med din ansökan!
Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden.


KVALIFIKATIONER
Du är van vid IT support och/eller administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår. Du behöver även ha körkort för bil. Du har helst erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server , Active Directory och nätverk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

I vårt team för Användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Tidigare arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

IT Servicedeskkoordinator

”Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg. Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens oli... Visa mer
”Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.

Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns förskolor på de flesta orter, grundskolor på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.

Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.”

ARBETSUPPGIFTER
Vi kommer att kunna erbjuda dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en kommun i utveckling. Här blir du en viktig spelare med stort eget ansvar och frihet, samt möjlighet att tillsammans med dina kollegor skapa vårt nya team. Du kommer att ingå i vårt team för användarstöd och din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta ett helhetsansvar för vår servicedesk och kringliggande tjänster. Tjänsten innebär inte något direkt personalansvar, men du kan se fram emot följande arbetsuppgifter:

· ansvar för vår incident, request och change management process
· Planera och genomföra mindre uppdrag
· utveckla vårt beställningssystem och självbetjäningsportal
· driva förbättringsarbete
· Vara teamleader för vårt team för användarstöd.
· KPI-er och mättal för ärenden och beställningar.
· Vara kontaktyta för aktuella leverantörer
· Ansvara för eskalerande ärenden


KVALIFIKATIONER
Du är van vid IT support och/eller administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår. Du behöver även ha körkort för bil. Du har helst erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server , Active Directory och nätverk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.

I vårt team för Användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta.

Det är fördelaktigt om du har högskoleutbildning , eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Tidigare arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.

ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre